Biotyna i jej niedobór. Poznaj witaminę piękna!

Włosy, skóra oraz paznokcie to obszary naszej urody, które często stanowią o podstawie naszego dobrego samopoczucia. Są to elementy wyglądu, których jakiekolwiek zaburzenia prowadzą do niezadowolenia, frustracji oraz kompleksów. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że w przypadkach problemów, warto sięgnąć po biotynę, zwaną inaczej witaminą piękna.

Biotyna i jej niedobór

Czym jest biotyna i za co odpowiada?

Biotyna inaczej zwana witaminą H lub witaminą B7 odgrywa niebagatelną rolę w wyglądzie naszej skóry, włosów oraz paznokci. Jest ona związkiem organicznym, który występuje zarówno w tkankach zwierzęcych oraz roślinnych. To witamina, która z łatwością rozpuszcza się w wodzie. Biotyna bierze udział w bardzo wielu złożonych procesach, w efekcie czego niedobór biotyny może prowadzić do nieprawidłowego katalizowania reakcji w organizmie.

Biotyna odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu w wielu kwestiach. Przede wszystkim wpływa ona na kondycję skóry, włosów oraz paznokci dlatego powinna być suplementowana praktycznie przez każdego, szczególnie zaś przez kobiety w ciąży, osoby narażone na stres, spożywające nieodpowiednią dietę czy cierpiące z powodu braku witamin i minerałów. Tym bardziej, że nie wykazano toksycznego działania biotyny, a jej nadmiar jest bezpiecznie wydalany wraz z moczem. Jednak w przypadku każdej suplementacji, należy kierować się zaleceniami lekarza oraz zdrowym rozsądkiem.

Skutki niedoboru biotyny

Niedobór biotyny najbardziej i najszybciej jest widoczny na skórze. Podrażnienia, przesuszenia oraz stany zapalne powinny dać nam do myślenia w tej kwestii. Skóra w przypadku braku witaminy H, może mieć również szarawy kolor, a także objawy przypominające łuszczycę. Do tego płytka naszych paznokci staje się cienka i łamliwa, a sam paznokcie ulega ciągłym uszkodzeniom. Jeśli chodzi o włosy, to podstawowym objawem niedoboru biotyny jest ich masowe wypadanie oraz bardzo powolny wzrost. Co ciekawe, taka sytuacja wpływa też niekorzystnie na nasze mięśnie, które mogą z powodu braku biotyny boleć, a także nieprzyjemnie mrowić.

Uzupełnianie niedoborów biotyny. Od czego zacząć i po jakie preparaty sięgnąć?

Aby uzupełnić niedobór biotyny, warto zadbać o ograniczenie źródeł stresu oraz dobrze zbilansowaną dietę. Produkty, po które szczególnie warto sięgnąć, gdyż zawierają w swoim składzie witaminę H to:

  • żółtka jaj;
  • mąka sojowa, ryżowa, pełnoziarnista;
  • pomidory,
  • marchew,
  • szpinak,
  • orzechy ziemne i włoskie;
  • migdały.

Jednak sama zmiana diety może być niewystarczająca do pokrycia wszystkich braków. Warto zatem sięgnąć po leki, które w swoim składzie zawierają wysoką dawkę biotyny. W przypadku dobrze przebadanych preparatów już jedna tabletka dziennie stosowana przez miesiąc może pomóc nam z uporaniem się z problemem, co zauważymy w dobrym stanie naszej skóry, włosów, a także paznokci.

Warto również przeczytać: www.biotebal.pl/.../co-to-jest-biotyna-i-jakie-jest-jej-dzialanie

Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Trwa ładowanie obrazu...