Biznes to klient.
Dlaczego nabywca jest najważniejszy.
Historia Kryształy3d.pl

Kryształy 3D

Klient nasz Pan. Wyświechtany frazes daleki od rzeczywistości, czy też wciąż aktualna prawda, która pozwala odnieść sukces?

O tym, jak ważny jest odbiorca oferowanych usług przekonali się Anna i Kamil Sawoń. Wspólnie stworzyli markę Krysztaly3d, lecz nie odnieśliby sukcesu, gdyby nie ich dbałość o klienta.

Wszystko zaczęło się od dość szalonego pomysłu produkcji i sprzedaży szklanych statuetek 3D. Kto nie wie, o czym mowa, już wyjaśniamy. Chodzi o figurki ze szkła, w których środku w efekcie specjalnego grawerowania powstaje trójwymiarowy motyw, są to najczęściej kwiaty, napisy postaci. Pomysł szalony, gdyż jego pomysłodawcy niewiele wiedzieli o rynku, który postanowili zawojować.

Ktoś kiedyś powiedział, że w każdym szaleństwie jest metoda. Tak chyba było i tym razem, zwłaszcza że pani Ania z mężem podeszli do własnego biznesu bardzo poważnie, a przede wszystkim profesjonalnie. Najpierw złożyli wniosek o uzyskanie dotacji unijnych na rozpoczęcie działalności, a pozyskane środki zainwestowali w początkowy rozwój nowej firmie. – Nie było łatwo – wspomina pani Ania. – Problemy rozpoczęły się już w momencie znalezienia lokalu. Ze względu na opłaty, bliskość do własnego domu zdecydowaliśmy się lokalizację, która nie dawała szans na bezpośredni kontakt z indywidualnym klientem. Jednak na początku działalności państwo Sawoń nie nastawiali się na klientów z tak zwanej „ulicy”. – Wcześniej, nasza działalność mająca charakter szkoleniowo – doradczy sprowadzała się do świadczenia usług klientom biznesowym i szczerze mówiąc, nasz produkt początkowo kierowaliśmy do tej grupy odbiorców – opowiada pan Kamil. Okazało się jednak, że rynek szybko zweryfikował wstępne założenia państwa Sawoń. – Nastawiając się na klientów biznesowych musieliśmy zmierzyć się z konkurencją. Nie posiadaliśmy własnego sklepu online, więc sprzedaż jednostkową oparliśmy o Allegro. Jednak ogromny zakres obowiązków: od poszukiwania odpowiedniego szkła, przez tworzenie statuetek, pozyskiwanie zleceń, aż po pakowania i wysyłki sprawił, że pracowaliśmy nawet po 12 godzin na dobę. W pewnym momencie mieliśmy dość, chcieliśmy zawiesić działalność, która owszem przynosiła zyski, ale też w całości je pochłaniała – opowiada Kamil Sawoń. Trudno jednak było zatrzymać rozpędzoną maszynę. Właściciele marki CrystalCity postawili wszystko na jedną kartę. – Nie chcieliśmy doprowadzić do sytuacji, kiedy za kilka lat żałowalibyśmy, że tak łatwo się poddaliśmy – mówi pan Kamil. Zdecydowali się na jeszcze jeden kredyt, zatrudnili pracownika i zainwestowali w większą ilość materiału potrzebnego do produkcji szklanych upominków. Jednak największa zmiana zaszła w ich podejściu do klienta. – Przestaliśmy się angażować w sprzedaż naszego produktu firmom, jeśli tu nie odnieśliśmy spektakularnego sukcesu, to może szliśmy w złym kierunku – opowiada Kamil Sawoń i dodaje: - Tym samym całą naszą energię spożytkowaliśmy na rozbudowę i promowanie naszego sklepu internetowego www.krysztaly3d.pl. Projekt Kryształy3d musiał się jednak czymś wyróżnić, dać swoim klientom narzędzie, dzięki któremu będą oni chętnie korzystać z ich usług. – Wiedzieliśmy, że to zadowolenie klienta będzie stanowić o naszym sukcesie – mówi pan Kamil. Firma zaoferowała realizację indywidualnych, a tym samym oryginalnych zamówień, każda schodząca z produkcji statuetka jest wyjątkowa, bo najważniejsza dla klienta. Strzałem w dziesiątkę okazało się wprowadzenie „konfiguratora statuetki”. Jest to specjalna aplikacja, dzięki której każdy zainteresowany zakupem może samodzielnie stworzyć swoją statuetkę poprzez układanie napisów i kadrowanie zdjęć. Dzięki konfiguratorowi klienci mogą być pewni, że efekt ostateczny wyprodukowanego szklanego upominku będzie zgodny z ich oczekiwaniami i wyobrażeniem.

Obecnie to indywidualne zamówienia rynku konsumenckiego stanowią podstawę naszej działalności – mówi Kamil Sawoń. – Nic nie daje takiej satysfakcji z wykonanej pracy, czy zlecenia, jak zadowolenie klienta. Co ważne, to zadowolenie przekuwa się na opinię o marce CrystalCity, gdzie każdy, kto choć raz zetknął się ze szklanymi wyrobami sygnowanymi właśnie przez tę marką, poczuł, że dla tej firmy klient jest najważniejszy.

Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Trwa ładowanie obrazu...