Bądź Gościem na swoim weselu

Dziś, na łamach naszego portalu, publikujemy przedruk artykułu, który ukazał się w magazynie dla kobiet przedsiębiorczych, poszukujących swojej życiowej pasji, tych spełnionych i tych szukających spełniania. BUSINESSWOMAN & LIFE to magazyn, który inspiruje do działania! Miłej lektury :)

Ewa Wardęga, właścicielka firmy Kraina Ślubów, opowiada o początkach działalności, podejściu do klientów i o urokach związanych z byciem konsultantką ślubną,

|Rozmawia Elżbieta Jeznach|



Czy Polacy potrzebują konsultantów ślubnych?

Kiedy moja firma wchodziła na rynek, istniało już kilkanaście takich firm, jednak świadomość wśród potencjalnych Klientów była raczej niska. Powoli wszystko się zmienia – młode pokolenie coraz więcej pracuje, ma coraz mniej czasu na inne aktywności, w tym na organizowanie imprez. W naszej firmie Klienci otrzymują wachlarze sprawdzonych usługodawców i produktów, sami podejmują tylko kluczowe kwestie. Oszczędzają więc cenny czas. Klienci dostrzegają też, że na współpracy z nami zyskują spokój i możliwość bycia gościem na własnym weselu.


Co dało pani impuls do rozpoczęcia działalności?

Pomysł dojrzewał we mnie blisko dwa lata. Motorem do działań była chęć wpłynięcia choć odrobinę na wygląd i przebieg polskich wesel. Nigdy nie podobały mi się typowe polskie wesela, z przerysowanymi i żenującymi zabawami i jedynie pozostałością pięknych tradycji. Kluczowym momentem okazało się wesele znajomych, na którym wszystko było nie tak. Para młoda nie mogła się po prostu cieszyć tym dniem, nie mogli liczyć na niczyje wsparcie, towarzyszył im wielki stres i nie mogli na nikim polegać. Trzy miesiące później wspólnie z przyjaciółką założyłam firmę, którą teraz prowadzę.


Na co mogą liczyć Klienci pani firmy? Co wyróżnia państwa na tle konkurencji?

Od naszych Klientów wiem, że od innych odróżnia nas nieszablonowość – Klient nie jest wrzucany do gotowego schematu, za każdym razem staramy się wykreować nowe rozwiązania. Najpierw poznaję parę, a dopiero potem wymyślam dla nich koncepcję. Nigdy odwrotnie! Oczekiwania naszych Klientów są najczęściej powyżej standardowych. Raczej nie organizujemy typowych wesel. W naszej firmie Klient ma gwarancję najwyższej jakości usług. Należymy do Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych, zrzeszającego jedynie rzetelne i wiarygodne firmy.


Od czego się zaczyna?

Zawsze staramy się spotkać z Klientem, zainteresowanym naszymi usługami. Pierwsze spotkanie to około dwie godziny rozmowy. Poznaję wtedy wstępnie styl życia Klientów, ich upodobania, zainteresowania. Później tworzę indywidualną ofertę z całym zakresem działań naszej firmy. Oprócz oferty opracowuję budżet, by przybliżyć koszt organizacji. Jeśli Klient podejmuje współpracę, podpisujemy umowę i zaczynamy działania. Czasem jednak takie spotkanie nie jest możliwe, ponieważ duża część naszych Klientów mieszka za granicą. Wtedy korzystamy z ułatwień, jakie daje współczesna technologia: wideorozmów, telekonferencji lub po prostu e-maili.


Czym konkretnie pani się zajmuje?

Jedyną rzeczą, której nie mogę zrealizować za parę młodą, są formalności kościelne i urzędowe. Zawsze jednak podpowiadamy, gdzie i kiedy należy się udać, aby nie zginąć w gąszczu formalności. Poza tym zajmuję się praktycznie wszystkim: od znalezienia odpowiedniej lokalizacji, poprzez oprawę muzyczną, fotograficzną,wizualną, florystyczną, a skończywszy na papeterii, upominkach, transporcie i hotelu dla gości. Często pomagam w doborze sukni, ponieważ panny młode wiedzą, że moja opinia będzie obiektywna. Jestem też po to, by pomóc Klientowi zapanować nad finansami, poszukać dróg oszczędności. Kluczowe jest także to, że koordynujemy dzień ślubu, czyli panujemy nad wszystkim, co się wtedy dzieje. Nasi Klienci mogą być spokojni, bo wiedzą, że w razie problemów jest ktoś, kto nad nimi zapanuje.


Czy bycie konsultantką ślubną jest trudnym zajęciem?

Niełatwym. Pracuję często pod wpływem ogromnego stresu, związanego z pełną odpowiedzialnością za powodzenie danego wydarzenia. Przy tym nie wolno nigdy wpaść w panikę, zawsze trzeba znaleźć rozwiązanie trudnej sytuacji, by nie zawieść zaufania Klientów. Zimna krew i szybkie reagowanie to podstawa każdej koordynacji. Na końcu zawsze jednak jest ogromna satysfakcja z efektów długotrwałej pracy. To właśnie ona, w połączeniu z masą pozytywnych emocji, za każdym razem rekompensuje stres i motywuje do kolejnych działań.

Jak wyobraża sobie pani rozwój swojego biznesu?

Odpowiada mi obecny charakter mojej firmy, trochę butikowy, kameralny. Klienci to doceniają, bo wiedzą, że zostaną potraktowani indywidualnie. Od jakiegoś czasu myślę o rozszerzeniu naszej oferty, ale jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o kierunkach rozwoju. Mamy dużo pomysłów – spośród nich na pewno wybiorę kilka dróg ekspansji firmy. Największym wyzwaniem dla mnie będzie jednak delegowanie obowiązków, wciąż się tego uczę, ale jestem na najlepszej drodze.


Na czym polega tajemnica spełniania się w życiu?

Spełnienie zawodowe to pasja do tego, co się robi. Dzięki niej, praca nie jest dla mnie przykrym obowiązkiem czy po prostu drogą do zarobienia pieniędzy, lecz przyjemnością, a każdy nowy dzień możliwością do stworzenia czegoś pięknego i docenianego przez innych. Pasję do zawodu potęgują też moi Klienci – ich satysfakcja i doskonałe relacje, jakie za każdym razem budujemy. Nie wyobrażam sobie mojego życia zawodowego bez ludzi. To oni napędzają mnie do dalszych działań i rozwoju. Mam to szczęście, że moi bliscy wspierają mnie w tym, co robię. Jest to ważne, kiedy chce się znaleźć harmonię pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym.



Ewa Wardęga
Konsultantka ślubna
ewa@kraina-slubow.pl
www.kraina-slubow.pl

Zobacz powiązane strony:

Kolorowa zastawa ślubna
Kolorowa zastawa ślubna

Przeglądając rynek branży ślubnej mam wrażenie, że świat utonął w bieli – białe suknie, białe buty, białe dodatki, obrusy, samochody i zastawa. I chociaż biel to tradycyjny kolor kojarzony ze ślubem, w takiej ilości może stać się nieco banalny i….

więcej ›
Pawie pióro symbol........
Pawie pióro symbol........

Dziś chcę Wam zaprezentować niezwykłą parę – Katję i Andrzeja. Oboje stanęli naprzeciw przesądom i nie bojąc się o losy swojej przyszłości, wybrali za swój motyw przewodni uznawane za pechowe – pawie pióro, tłumacząc, że „wbrew przesądom i złym wróżbom wybraliśmy na symbol naszego

więcej ›
Aplikacje ślubne
Aplikacje ślubne

Nowicjuszom w tym zakresie, ale i doświadczonym organizatorom imprez i innych uroczystości nie zaszkodzi technologiczna pomoc, którą mogą mieć tuż pod ręką dzięki aplikacjom na smartfona lub na specjalnych ślubnych portalach.

więcej ›
Ślubny Bukiet w 2015r.
Ślubny Bukiet w 2015r.

Bukiet ślubny jest ukoronowaniem wizerunku panny młodej. Nie tylko odpowiednio dobrana suknia ślubna, wygodne obuwie oraz elegancka fryzura sprawiają, że panna młoda wygląda olśniewająco.

więcej ›
Akcesoria ślubne
Akcesoria ślubne

Zwykle ślub i wesele ma się tylko raz w życiu. A przynajmniej z takim nastawieniem powinno się je planować. Dlatego plany ślubno-weselne to prawdziwy zawrót głowy.

więcej ›
Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Trwa ładowanie obrazu...